besök på södertull.

Hej allt folk.

Nu ska ni få veta lite hurläget är här.
Det är inge bra.
Vid kvart i 8 gick jag in i mitt rum och hämtade täcke, sen gick jag  ner för trappen och började flåsa som en galning.
Kändes ju bra, bra kondition täkte jag.
Mamma frågade hur jag mådde, och jag mådde ju inge bra, för jag hade ju trots allt 39.4 graders feber och svårt att andas och så.
Hon fick nästan panik och började fråga mig en massa saker, sen bestämde hon sig för att hon skulle ringa till akuten.
Dom kopplade vidare henne till Södertull, där det finns en familjeläkare.
Vi fick tid att vi skulle vara där kl 9, så vi åkte efter andra avenyn, ungefär 20.35.
Kom dit ungefär kvart i, sen anmälde jag mig i kassan och jag , mamma och pappa gick och satt oss i väntrummet.
Det tog ett tag innan han kom, HP Petterson hette han, det är H P står för nå namn men jag kommer inte ihåg.
Iallafall så kom en sköterska tillslut och hämtade mig, och mamma följde med in hon också.
Sköterskan hette Ingrid Larsson tror jag, hon tog tempen på mig, och enligt henne hade jag 37.6, men hon kände på min panna och litade inte på den riktigt.
Iallafall så sa hon att doktorn skulle komma snart, sen gick hon ut.
Vi fick sitta och vänta i ungefär en halvtimme, sen knackade det på dörren och han klev in.
Han frågade lite hur jag kände mig och vad det var för fel, och jag sa att jag hade ont i lungorna, då frågade han en jättekonstig fråga ' hur vet man att man har ont i lungorna?' jag ' va?' han  ' ja, hur känner du att du har ont i lungorna? när får du det och så?'   så, då vart det ju lite lättare att förklara då. Sen skulle han lyssna på mina lungor.. och han bad mig andas djupt... de va ju lätt, de gjorde så satans ont så jag visste inte vad jag skulle göra.
Men tillslut så vart han klar, och frågade om jag rökte, för det lät så på mina lungor, och jag svarade snabbt nej eftersom jag inte gör det, vilket jag är stolt över.
Han sa att det lät mest konstigt längst ner på vänstra lungan, och sen tog vi blodprov och så, och dom kom fram till att jag hade lunginflammation.
Så nu har jag fått medicin, eller jag fick 2 tabletter och lite hostmedicin eftersom apoteket inte är öppet.

Jag skriver mera imorgon, nu måste jag försöka sova.
Puss på er! <3

Kommentarer
Postat av: frida

lilla hjärtAt då :o hoppas du blir bättre <3

2008-11-24 @ 16:52:53
URL: http://kommundhilfmir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0