.

Den värsta bästisen.
Tyvärr beter sig tjejmagasinen alltför ofta som den allra sämsta sortens kompis.
Den snygga, lyckade tjejen som alltid vet bäst.
Hon som till en början erbjuder sig att ge dig en total makeover, som förklarar hur du ska göra för att få den läckra killen du trånat efter att bjuda ut dig – och hur du ska få honom att trivas under dejten.
Så börjar pikarna komma. Ska du verkligen ha det där på dig?
Du skulle kunna bli riktigt söt om du bara gjorde något åt de där ögonbrynen.
Inte alls för att vara taskig, men det där är nog inte din färg.
 Åh, det är så gulligt att du ler så ofta trots att dina tänder är så sneda!
Du borde verkligen skaffa bättre självförtroende, det finns inget osexigare än tjejer som inte älskar sig själva.
Vilken tur att du har mig. Du vet att jag alltid finns här, va? Att jag hjälper dig? En riktig bästis.
Någon som ser alla dina fel och talar om hur du kan fixa dem.
Du undrar hur du någonsin klarade dig utan henne. Men det gör du.
Och det finns riktiga vänner.
Som tycker att du är fantastisk som du är, som utmanar dig och får dig att växa i stället för att bryta ner dig.
Skillnaden mellan Cosmo och en riktigt värdelös polare är att en manipulativ kompis ofta är väldigt svår att bli av med när du slutligen fått nog.
Hon suger sig fast, ringer, skäller ut dig, gråter.
Eftersom hon behöver dig lika mycket som du behöver henne.

Jag vet precis hur det känns att umgås med sånna människor. Som tur är så lärde jag mig mycket av det. Nu är jag kompis med underbara människor som vill vara kompis med mig. Sånna äckliga falska människor finns det överallt, du har säkert själv varit med om något liknande. Ingen förtjänar att sånna människor klankar ner på en, eller snarare, sånna människor förtjänar inte att vara kompis med dig.Jag vet precis hur det känns att umgås med sånna människor. Som tur är så lärde jag mig mycket av det. Nu är jag kompis med underbara människor som vill vara kompis med mig. Sånna äckliga falska människor finns det överallt, du har säkert själv varit med om något liknande. Ingen förtjänar att sånna människor klankar ner på en, eller snarare, sånna människor förtjänar inte att vara kompis med dig.


Texten är lånad av alina. Tyckte den stämmer så  bra. Är jag ensam om det?



Kommentarer
Postat av: malin

texten stämmer exakt!

2009-02-07 @ 22:55:31
URL: http://candiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0